طراحي سايت | طراحي اپليكيشن | فروشگاه ساز
طراحي سايت | طراحي اپليكيشن | فروشگاه ساز

خبرگزاري چيست؟

خبرگزاري ها ركن اساسي در فرايند خبر رساني و محور مباحث مربوط به مقوله تخصصي توليد خبر به شمار مي روند. در سال هاي اخير، گسترش موسسه ها و پايگاه هاي اينترنتي كه خود را «خبرگزاري» معرفي مي كنند، باز شناخت مفهوم، سازمان و طرز كار خبرگزاري ها را ضروري كرده است. به نظر مي رسد كه چنين شناختي مي تواند در ايجاد نگرش حرفه اي به مقوله توليد خبر موثر واقع شود.

 از نظر لغوي: واژه «خبرگزاري» يك اسم مركب است كه از دو بخش عربي و فارسي تشكيل شده و معناي آن «ابلاغ و رسانيدن خبر»، «اطلاع وگزارش دادن خبر» و  «عمل خبرگزار»  است.

فريدون صديقي روزنامه نگار و مدرس روزنامه نگاري هم مي گويد : «كار اصلي خبرگزاري ها اين است كه با نگاه فرا سيستمي به توليد خبر، گزارش، عكس و گفتگو بپردازند تا مطبوعات و راديو و تلويزيون از آنها استفاده كنند. خبرگزاري به كسب اطلاعات مي پردازد و تجزيه و تحليل و تفسير آنها را به عهده جرايد مي گذارد.»

دكتر نعيم بديعي مي فرمايند يك خبرگزاري موفق، سازماني است كه به صحت و درستي خبر، جامعيت و كامل بودن خبر و گرد آوري عكس و تصاوير مناسب همت گمارد و از امكانات و پرسنل مجرب استفاده بهينه كند و اطلاعات خود را در اختيار رسانه ها قرار دهد.»

 وي مي افزايد : «هر جايي كه خود را خبرگزاري مي نامد بايد از ويژگي هايي برخوردار باشد، نخست نيروي مجرب و امكانات در خور توجهي داشته باشد كه براي توليد خبر نياز است؛ خبرگزاري بايد خبر دست اول توليد كند كه مستلزم برنامه ريزي دقيق و تربيت نيرو است.»

اين مقاله مجموعه اي از اطلاعات و ديدگاه ها درباره «خبرگزاري» براي ارائه تصويري نسبتا جامع درباره چيستي ، سير پيدايش و طرز كار آن است.

https://hhoosseeiinnaalliippoouurr.persianblog.ir/05QRoaA773TGXkJnJKDj-%D8%AA%D8%AE%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C

ادامهـ مطلبـ
| ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۳:۵۰ | قنمي
،
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :

آخرین مطالب ارسالی

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان